Sunday, September 6, 2009

Buat seorang SAHABAT

Salam,



sms kamu,
If one day u feel want craying, dont 4get to call me,
I dont promise to make u laught,
But I can cry with U,
If one day nobody want to listen to U,
Just call me,
I dont promise to be there,
But I promise to listen to U,
If one day U want to run away,
Dont afraid to call me,
I never ever say to u to stop,
But i can run with u,
But...
If one day u call,
Mean there no answer,
come fast to see me,
Perhaps i need U,
Perhaps I'm not here anymore,
That time wat u can do for me,
Just pray for my blessing...


ermmm, mengimbau semula perkenalan kita yg pertama
masa tu minggu orentasi Ting 1 di sekolah
ingat lagi kah kita kena kerjakan berabis oleh senior
tp kau slumber jak kan
pertama kali aku nampak kau
menyanyikan lagu di atas pentas
suara kau memang sedap
buat aku terpegun
kemudian kita jd kawan lepas tu kan
entah siapa yang mula dulu
tp lepas tu kita memanag akrab kan
Lebih 7 tahun kita berkenalan byk benda yg kita lalui kan
mesti kau tidak pernah lupa semua tu
terlalu byk kenangan yg kita lalui
suka
duka
tawa
riang
bimbang
cemas
takut
gemuruh
...eee semuanyalah
kau mesti ingat akan semua inikan
...cikgu Amisah, idola kau dulu
...cikgu Normadiah, buat BM kau A1 mengalahkan aku
...ting 2 kita duet nyanyi lagu
...kita tunggu sampai lewat petang semata2 mau dapatkan bas ke kinabutan
...perkhemahan PBSM di SMK Tawau
...sambut malam kemerdekaan dan tahun baru, bunga api yg cantik
..."Puan Samsiah" = UNTA ha ha ha
...restoran sinar baru yg mghidagkan mee sup biasa kegemaran kita
..."haruman berbisa" "Datin cemmang"
...byk lagi...semuanya masih segar di ingatan
disekolah kau seoarng yg sangat low profile
tp aku lain, kemudian kau mula berubah kerana pengaruh ku
kau di lantik jd pengawas sebab kau selalu jak dgn aku
kau seorang yg sangat minat dgn politik
idea sangat bernas tp malu unk bersuara
kita saling berbahas kan
berjalan di bandar diisi dgn isu dunia semasa
kalaulah cikgu tau masa tu kau lebih hebat berbahas dr aku
mesti kau dah jd wakil
tp kau tidak mahu semua itu
kau cakap tidak mengapa, cukup sahaja aku unk menyampaikan semua idea2 mu
kau cuma perlukan aku unk berkata2
kita suka bercerita mengenai masa depan
bagi kau masa depan itu sangat menakutkan sebenarnya
kita tidak tahu apa yg blaku
satu kata2 kamu yg baru sekarang aku fahami
"hidup ini begitu indah, penuh dgn warna warni yg mencurigakan"
masa itu aku tidak faham erti di sebalik kata2 kamu ini
kamu kata tidak mengapa, kamu masih belum matang lagi
Ya ku akui itu benar, selepas beberapa tahun
baru aku memahami apa sebenarnya yg km cuba sampaikan
kamu mmg hebat, tp mengapa kamu lebih cepat matang dari saya?
sedangkan kita membesar mjd remaja bersama2
tp itulah kamu kan yg sebenarnya
kau sangat pandai memasak, sangat hebat
aku suka semua kuih raya kau
family kau yg baik dan mesra
kamu berminat untuk menjadi seorang usahawan berjaya
mesti km ingat lagi kan
kali pertama kita buka gerai di sekolah
masa tu, semua jualan kamu habis sebab kamu yg masak sendiri
kita tidak peduli apa orang kata
kita hanya sahabat
lepas SPM kita masih keluar bersama2
Paling best masa kau mula2 jatuh cinta dgn seseorang
kau luahkan semuanya dgn aku tentang perasaan kau dgn org tue
kau tidak pernah sisihkan aku walau kau di lamun bahagia dgn dia
kau tetap kuar dan luangkan masa dgn aku
satu ari kau sangat kecewa, sangat kecewa
kau cakap kau dah putus dgn dia
kau luahkan juga kecewa kau dan nangis sepuas2nya kan
sampai mata kau bengkak
dan aku masih masih berada di situ tidak berganjak mendengar semua kata2 mu
Kemudian kita di pisahkan
Kau sambung study di sana
aku plak di sini jak
dan masih ada disini
disini
dan tidak pernah berganjak
seperti selalunya
menuggu kau pulang
untuk kita bersama kembali
sebab kau SAHABAT ku sampai bila2
sampai bila2
dulu
kini
dan selamanya
...

0 comments: